marți, 3 mai 2011

Alexandru refuzand apa

de Stefan Augustin Doinas

Sub cerul persan, Alexandru cel Mare
umbla prin pustiu, sub stresini de stanci,
cand iata: soldati aduceau de-a calare
burdufuri de apa din vaile-adanci.
Si unul, ghicindu-i privirile-aprinse,
umplu cu licoare un coif si-l intinse.
dar el intrebandu-i:-Cui duceti aceasta?...
si coiful dorit abia atingandu-l,
soldatii raspunsera-n linistea vasta:
-Copiilor nostri o ducem, dar bea!...
Si toti il priveau cu trsitete si plini
de-un chin urias, bantuit de lumini.
Atunci, obosit si setos, Alexandru
intoarse privirea in jur prin desert.
Un soare imens, fioros policandru,
ranea alburiul zenitului fiert,
cu cateva sute de lampi aramii,
urcate de scuturi la cateva mii.
Vazduhul topit clocotea ca o lava,
sorbit de vantoase cu suflu de jar.
Sub coifuri fluide, respinse de slava,
soldatii boleau de-un amarnic pojar,
tinand, cu cercei si bumbi, in alai
superbele hamuri de flacari pe cai.
Vapaia tasnea din caldari si din zale,
din stanci si vulcani cu bogat zacamant,
al caror cuptor cu comori minerale
o umbra de foc arunca pe pamant.
Nisipul marunt al acestui pustiu
in ultmul fir era rosu si viu.
Prin gropi luminoase ca-n mistice racle
soldatii murisera linsi de vapai,
alaturi de sulite rosii ca facle
ce pana tarziu privegheau printre vai;
iar altii, muscati de cumplite arsuri,
cazusera-n corturi subtiri, in trasuri.
Cu coiful in mana, cu apa visata,
el sta neguratic, privindu-i abia.
Soldatii strigau in tacere lasata:
-Copiilor nostri o ducem, dar bea.
Si daca-i vom pierde prin locuri pustii,
vom face acasa mai mandri copii...
Asa, ridicat de pe sea, in vazduhuri,
parea in vapaie un zeu torturat
scapand dintr-o turma informa de duhuri
in mana cu apa si coiful furat.
Dar el se intoarse deodata, si-apoi
comoara din coif le-o dadu inapoi.
Atunci, calaretii strigara in cete,
si stanci licarind repetara:-De-acum
noi nu mai cunoastem nici foame, nici sete
si nici oboseala de lupta sau drum.
Si du-ne, Stapane, de-acum unde vrei:
cu tine noi nu suntem oameni, ci zei!

13 comentarii:

  1. AJUTATIMA VA ROG SA FAC REZUMATUL TEXTULUI ACESTA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aa fost o bătălie care se desfășura în pustiu.Niste soldați mergeau și i i-au văzut privirile lui Alexandru.Ei ia-u propus apă dar Alexandru a refuzat și astfel a arătat ca un bun conducător.

      Ștergere
  2. AJUTATIMA VA ROG SA FAC REZUMATUL TEXTULUI ACESTA

    RăspundețiȘtergere
  3. Bă bulangiule ba baga-mi-as pula peste ma-ta in casa daca te scutur odata cad pulele din tine ca merele din pom in 2 secunda luati-as toata rasa in pula de la maimuta la windows 8 da-te-n rasa si familionu ma-tii ca-ti bag pula in gingie pana faci ca maimuta dilie pe tine te-a crescut ma-ta in orfelinat te-a legat cu lantu de pat si te-a batut cu biciu peste nas daca merg in maini iti fac in ciuda vezi ca ai gura intro parte nebunule bai corp urat nu vezi ce cap de bidon turtit ai luati-as familia pe carici sa imi bag pula in rasa ma-tii de copil batut de soarta care esti daca iti fut un pumn iti fac garaj in gura curva masculina ce esti baga-mi-as pula in gatu ma-tii ca te rup in 2 nu vezi ca iti fac sobolanii hunga bunga in stomac iti fac paianjenii bora bora pe perete iti patineaza buricu de foame iti fermenteaza sperme intre dinti esti neiesit din casa de 2 primaveri si 3 ierni futu-ti mortii ma-tii de pisat la cur ce esti caca-m-as pe fata ta de copil imatur ce esti da-te-n mortii ma-tii de cioara matrafoxata ce esti sa te fut in gura de copil malformat sa ma cac in pizda ma-tii cu bucati de pula intra pula-n curu tau ca metrou in depou baga-mi-as pula in ma-ta pana ii fac pizda tunel de metrou parerea mea e sa va duceti toti in pula mea ca e destula pentru toata lumea sa-mi luati cacatu la polizor pana va sare pana in ochi baga-mi-ati limba-n gaura curului sa-mi gadilati hemoroizii sa-ti iau toti mortii in pula de obosit baga-mi-as pula in natia ma-tii ca bag cutitu in tine futu-ti parintii ma-tii de ghertoi ai nasu ala zici ca e stop de trabant ai urechile alea zici ca esti taxi-u cu usile deschise daca iti fut un pumn in gura iti fac compartiment intre masele vezi-ti dreacu de amaraciunea ta ma saracie ce esti te daram din temelii cand vb eu tu taci ma caine ce esti ca imi bag pula peste ma-ta in casa sa ma pis pe familia lu ma-ta aia tarfa ca ii dau la muie de ii sare pizda pe gat eroda-mi-ar pula in pizda ma-tii sa o fut pe ma-ta cu rotopercutoru caca-m-as pe tine si pe tot neamu tau de sluga inapoiata sa-ti fut fata in cursa te milogesti la pula mea sa iti dea lichidu vieţiisa imi bag coaiele în gâtul lui mă-ta de sclav bengos fără creier să-mi trag căcatu în pizda mă-tii jegule in pula mea de lepra sarantoaca vii sa-mi sugi pula de prost pe canal că imi execut pula pe fața lui mă-ta aia muistă târâmi-aş pula de gâtul.tău şi al mă-tii de căcănar inapt fara creier să-mi trag pula în sângele tău şi al mă-tii de jigodie ordinară să o îngrop pe mă-ta în pulă să te înfig în pulă şi tu sitot neamu tău de scalv orfan că te-a uitat mă-ta la calculator jegosule,să mă piş pe tine şi pe cristelnița mă-tii şi după să-mi şterg pula de fața ta şi a familiei tale razorami-aş pula în găozu lui mă-ta să o fac tunel pentru metrou sclavul pulii mele vă pun pe macara si va dau cupula în cap până îi scot lu mă-ta rădacinile din cap de târfă miloagă,marş în morții de sarmalagiu jegos futuz gura mă-tii azi şi mâine de slugoi nevertebrat şi fără soartă şi să-mi murdăresc pula de mă-ta de târfă retrogradată aşă că mă cac pe toată familia ta de curve şi să-mi trântesc pula în credința mă-tii de sărăntoc jegos şi putoare aruncată în iad că te fut şi pe tine şi pe gâtul lui mă-ta în cristelnița ta te țigan opărit să-mi dai un bot în pulă azi şi mâine cu javra de mă-ta luați-aş centura mă-tii să mă piş cu jet pe fața ta şi a mă-tii de țigani muişti să va iau neamu în pulă de mizerie ordinară să-mi trag coaiele in gura lu ma-ta de sclava miloaga ce e să te blochez cu pula în gură împreună cu curva de mă-ta,să-mi trag slobozu pe gura ta de pizdă erodată pe gâtul lui mă-ta,să-mi închei pula în gura ta de copil

    RăspundețiȘtergere
  4. N̘͍̼̰͚ͭ̔͗̓ū̬͑m̰̠̀bͪ͌͡e͎ͯr̭̦̤̾ͯ̅̄̒ ̸̪͉̭̬̺̪͂ͯ̔̌ͩ1͉̮̞̦̲͇ͤ͊̕5͏͈̰:̟͋ͩ̀ͩ́ ̍͏͚͚̟B̹̙̮̤͆͂͛̄͆̕ͅu̼̼͇̲̣̝r̂̑ͣ̐ͮ̿̽͏̫̙̬͍g̝̭͇̣̬̳̔̏ͥe̲͈͎̥͙͉̟ͦͪ́̚r̤̫̟̣͕̣̺̋̄͗̈́ͯ ̦͈̔̄͆ͣ̓K̺i̼̣̞̭̳͉ͭ̑̉ͫͨn͔̼͖̩̆̿͊ͭ̀g̟̺̩͕͒͌̽ ̷̏ͨ̓̉͌F͑̒͆́̿ͭ̈͠ö̸̪͕͈̠̠ͧͤ̑͑o̙̝ͯt ̧̪̥̗ͬ͋͂ͤL̙͚̪̪͘e͐ͥ̃ͤ͆͏̟t͈͢t̬̃u͚͑͑ͩ̆͝c͚̹͇̯̖͖̓̈́e̠̺̝̺̲͍ͥ͋ͧ̒ͣ:̛̣̥͂ ̠͐ͥͭ̏T̻ͧ͘h̅̃̇͆e̢̹͍ͦ͌ͯͬ͛ ̍͗҉̝͇̼l̮a̧̿̾s̳͔͉̻͚͆ͯt̜̥͈͍ͦͥͣ ̺̖̗͎̄̽͊̀t͢h̛̦̦̣̱̙͙̊ͯ́i̝n̙̰̝̝ͥ̀̉ͣͨ̈́ĝ̤͚̗̬͕ ̫̼͐ͯ͝y̤̱͇̲̮͌ͤ͂ͅo̢͎͖ȕ̩̪̜̳͕̥̗̈̃͆ ҉̖̝̱̪w̰͎̺̬̝̫̝̍̃o̜͛͡u̿ͮ̂l̗̏͛͗̽̍̈́̀d̡͇͉̺̪̞͖͎̆ͧ̏̋ͩ ͏̪̝̲̺w̧ͮ̀͗́a͇̳̼͈̮̼ͨ͝ͅn̙͖͈̓t̞͈̞̙̝̲͖̏̔ ̫̥͊͗̍̓͐ͩ͛́t̠͖͍̩͉̂oͣ̅͐ͮ̉ͬ ̦͙̬̪̣̹̤ͯ͌̌̂ͥ̓͋f͖̓̈́͊̽͒̈́̀͡iͩ͌҉̥͍͉ṉ̥͇̃͐̎̏ͮ̑ͫ͡ď̰̪͕͓̤̺͒ ̆i͏̹͕n̝͍̲̩̪͈̩̈́̄̂̽̽ ̟̻͙̮͐̑͢y̦̖͉̏̄ͦo̼͋ͦ̓͂̂ͦ͞u̺̮̩ͪ̿ͯ̔̓ͅr̷̬̉͂ ͙̮͍͕̦͙ͮ̆ͣͧ̌B̠̰̾͌́u͇͕ͨ́̉̒ͥ͆ͩ͠ṟ͖̥ͥ͛͐ͨ́g͎̒͗̋͂e̖̤̮̤̜̓͆͐̐ͭr̫ͪ̓̑̈̈́͊̍ͅ ̩̖̣̖̭͙͇̆ͩ͌ͧ̿̀K̙̻̣ͥ́ͬͭͭ͡i͗̉̊͏͔̙̭͎n̿̾̄g̺̹͋ͦͤͯ͊͆ ͍̞̬̜͈̟͊B͍͚̭̱͍̞͇͊͂͊u͍͚͖̲̳͔͚͂͒͌̆̀ͤȑ̗̦̤́͌̔ͫ͗ḡ̗͍͛̓̔͂͌e̢̖̫̥̓͆̏͗ͬ̍ͯͅrͮ̍ͦͪ̓͘ ̱ͤͮî̦̙̼͗ͨ͛́ͅs̨̜̦̦̯̜̪̺ͤ̾́ͤ ̈͟s̸͍͇̬̩͉͔ͭ̔͗ͤ̀̔oͩͧͨ̐̓̿̑m͍̪ͮ̌̾̀̿ͤe̘͈̗̖̒͒̂̾̓b̳̺͉ͣ̇̓o̫̱͓̦͒͂̓̉̌́d҉̜̰̫͍͉̼i̇̐ͧ͊͗ͯ̓e̖̞̮͙͔̊́̽ͬs͌͊͏͙͙ ̳̦̪̞͇̲͛͛ͧ͗f̨̯̱̖̟̜̟͕͌ͤͦ̆̄ͤ̒o̗̙͈͌ͣ͂̂̾̾̋o̱͍̻ͤͫͤ̐͜tͩ́҉͈̝͕͚̪̬ ̵͖̗̼̘̣͔̠͒͌̆̍f̢̅ͭ͂u̘̻̳̻̓ͭ͛̄́n̶͎͉͖̙̝̑͒g̠̦̳̞̻̹̱ͪ͑͆͒̚̚ǘ͐͏͖̹̻̦s̰̯̣̺̦̔͊͗̌͌̊̀.̨

    RăspundețiȘtergere
  5. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    RăspundețiȘtergere